Tegenkant van deze snelgroeiende economie is de enorme smogvorming, die met name in het zomerseizoen het leven in Oost, Zuid-Oost en Zuid-West China bijzonder onaangenaam kan maken.
Eén van de resultaten van de explosieve economische ontwikkelingen in China zijn de Chinese hogesnelheidslijnen (CRH). Grote delen van dat separate spoorwegnet liggen ver boven de grond, de kruissnelheid is tegen de 300Km per uur. De treinen zijn stipt op tijd, verbazend stil, comfortabel en zeer gewild. Tegenkant van deze snelgroeiende economie is de enorme smogvorming, die met name in het zomerseizoen het leven in Oost, Zuid-Oost en Zuid-West China bijzonder onaangenaam kan maken. Hieronder het perron, vlak voor mijn vertrek uit NanJing. De treinstellen zijn meer dan 600 meter lang, de stations hebben soms meerdere verdiepingen, de perrons zijn meer dan een kilometer lang, er zijn wachthallen voor 1000 tot 2000 passagiers. Alles is groot, modern en schoon, niets doet in dit nieuwe netwerk denken aan de treinen waar An en ik in 1998 mee gereisd hebben.
Reageren is niet langer mogelijk.
|
BeeldBlog (sinds 2013)Wanneer ik onderweg ben, probeer ik regelmatig bijdragen te plaatsen in dit BeeldBlog, als het enigszins kan dagelijks. Garanties dat dat lukt zijn er niet, want ik ben van vóór het blogtijdperk... 😉. Categorieën
Alles
Archief
Augustus 2016
|